آموزش همیشه پرچم‌دار بهبود شرایط فعلی هر فردی بوده و است. حالا تصور کنید در دورانی که پرخوری، مصرف غذاهای چرب و نداشتن رژیم غذایی سالم به یک جریان نگران‌کننده تبدیل شده است و افرادی که برای ارتقای رژیم غذایی و بهبود کیفیت غذا خوردنشان، به دنبال کلاس سوپ و سالاد برای تکمیل برنامه غذایی‌شان هستند.

اجازه بدهید با یک سؤال جالب این بحث را شروع کنیم؛ جذاب‌ترین اتفاقی که در سبک زندگی افراد و رژیم غذایی آن‌ها در سرتاسر جهان پیش آمده چیست؟! بله، درست متوجه شدید؛ با کمی دقت می‌بینید که افراد زیادی در مورد عادات غذایی‌شان تجدیدنظر کرده‌اند و با گزینه‌های خوراکی به‌مراتب سالم و مغذی‌تر، ارتباط برقرار کرده‌اند.

بنابراین بیهوده نیست که بسیاری از مؤسسات آموزش آشپزی در تلاش هستند تا با ظهور چنین تحولی، در دل عادات غذایی ناسالم و مصرف انواع و اقسام فست فود، یک پکیج آموزشی مناسب را برای طرفداران غذاهای سبک ( پیش‌غذاها)، ازجمله سوپ و سالاد برگزار کنند.

ویدئوها

ویدئو ها

3 ویدیوها

گالری

پیش‌غذا یا اردور: رسم دیرینه خوشمزه!

پیش‌غذا (پیش پاره) کلمه‌ای معادل واژه فرانسوی اٌردِرو (Hors d’oeuvre) و واژه انگلیسی اشتهاآور (Appetizer) است که پیش از وعده اصلی سرو می‌شود. این وعده در مقایسه با غذای اصلی حجم کمتری دارد و گاهی به جای قاشق و چنگال با دست میل می‌شود.

سالاد: سبز بی‌آزار پرطرفدار

کلمه سالاد (salade) یک کلمه فرانسوی و از ریشه لاتین کلمه (salata) به معنی شور و نمک اندود و طعم دار شده است .

در میان اقوام کنونی در جهان نیز این کلمه، به معنای ترکیب چند سبزی خام خرد و طعم دار شده با انواع چاشنی‌هاست که با نام سالاد شناخته می‌شود. این ترکیب عموماً خام، معمولاً قبل از غذا سرو می‌شود. اما در بعضی موارد هم با غذا و یا به‌عنوان غذای اصلی طرفدار دارد.

سوپ: آبکی باستانی!

سوپ، اصالت مربوط به دوران باستان دارد. قدمت اولین سوپ کشف‌شده به 6هزار سال پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد که در سرزمین سومریان اتفاق افتاده است. ترکیب سوپ باستانی شامل سبزی و گوشت می‌شد. مصریان باستان سوپ را به‌عنوان غذای رایج فقرا می‌شناختند.

در قرن نوزدهم میلادی، اولین سوپ آماده به‌صورت کنسرو وارد بازار شد. این نوع سوپ ماندگاری بیشتری داشت و فقط لازم بود تا آن را گرم کنند. سوپ برای چینیان باستان یک وعده غذایی مهم بود و نه‌تنها فقط برای فقرا اهمیت نداشت بلکه نوعی غذای سلطنتی هم به شمار می‌رفت.

امروزه با گسترش روابط ملل مختلف و استفاده مردم از خدمات رستوران‌ها و هتل‌ها ، علم آشپزی، مخصوصاً دوره‌های متنوعی از کلاس سوپ و سالاد، نیز هرروز روبه‌پیشرفت است و نیازهای جامعه نیز نسبت به گذشته تغییر کرده. بنابراین دنیای سالادهای جدید با آیتم‌های جذاب اشتهابرانگیزتری شامل گوشت‌های ورقه شده ، بیکن دودی ، مرغ گریل و یا سایر موارد پروتئینی، آن جایگاه معمولی گذشته را با موقعیت به‌مراتب جذاب‌تر و البته رژیمی‌تر، جایگزین کرده‌اند. اکنون، شما می‌توانید به ظرف سبز بی‌آزارتان با نگاه یک وعده غذایی اصلی، نگاه کنید!

کلاس سوپ و سالاد برای چه افرادی مناسب است؟

اگرچه سوپ و سالاد تا قبل از تحولات در سبک غذا خوردن افراد، تنها یک پیش‌غذای سبک کم‌اهمیت به شمار می‌رفتند و به قول ایرانی‌ها، نوعی ته‌بندی برای استقبال از غذای اصلی بودند، ولی امروزه با وجود افزایش اهمیت انتخاب یک رژیم غذایی بی‌خطر و سالم و همچنین تنوع مواد افزودنی، شما شاهد جذابیت دوچندان آن‌ها در برنامه‌های غذایی هستید.

اگر مدتی است از شروع دوران رژیم غذایی سالم ( چه برای لاغری و چه افزایش وزن) شما می‌گذرد و می‌توانید برای انتخاب‌هایتان بهتر تصمیم بگیرید، کلاس سوپ و سالاد این قابلیت را دارد که دید شما را در مورد نقش این دو غذا به‌کلی تغییر دهد.

با این اوصاف اگر به خام‌خواری علاقه دارید یا گیاهخوار هستید، قطعاً آشنایی با دنیای متنوع انواع سالاد، ایرانی و بین‌المللی، شما را در مسیر درست مدیریت برنامه غذایی‌تان قرار می‌دهد. در مورد سوپ‌ها هم شما می‌توانید با انواع سوپ ها در این دوره تخصصی آشنا شوید و زیر نظر و آموز شف مهدی حصاری منش، از آماده‌سازی و پخت این غذای همیشه خوشمزه، لذت ببرید.

آنچه در کلاس سوپ و سالاد منتظر شماست!

آموزش سالاد و پیش‌غذاها نه‌تنها در رستوران‌ها و هتل‌ها اهمیت چشم‌گیری دارد و به‌عنوان یک هنر بسیار کاربردی برای فعالان عرصه آشپزی در نظر گرفته می‌شود، بلکه واقعاً با گسترش و اهمیت سلامتی در جامعه همسو است. سالاد و پیش‌غذاها ازجمله هنرهای آشپزی هستند که هریک از اعضای خانواده باید به آماده‌سازی و درست کردن مسلط باشند.

 خوب است بدانید که

استفاده از فیبر بیشتر می‌تواند قطعاً برای سلامتی افراد مفید باشد. خصوصاً که پزشکان توصیه می‌کنند حتماً در رژیم روزانه افراد سوپ و سالاد باید گنجانده شود. خوردن سالاد راهی برای تأمین سلامتی افراد است. قطعاً تأیید می‌کنید که سالادها ترکیبی از مواد غذایی هستند که به‌عنوان منابع عالی فیبر شناخته می‌شوند. فراموش نکنیم که رژیم غذایی سرشار از فیبر، کلسترول خون را کاهش می‌دهد و از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند.

آکادمی بین‌المللی سرآشپزان با برگزاری دوره تخصصی دوروزه پیش‌غذاها و سوپ‌های حرفه‌ای (کلاس سوپ و سالاد) که شامل آموزش حرفه‌ای مجموعه متنوعی از انواع سالادهای بین‌المللی و سوپ‌های محبوب یا کمتر شناخته‌شده، می‌شود، در کنار آموزش تزئین این دو وعده غذایی و تزئین مدرن آن‌ها، در تلاش است تا سطح علمی هنرجویان متقاضی در این حوزه را بالا ببرد و بدین ترتیب فرصت بهبود کیفیت زندگی و ارتقای جایگاه اصلی شغلی و اجتماعی را برای هریک از آن‌ها فراهم کند.   

تکنیک گارنیش: هنر مدرن ضروری

تزئین غذا یا گارنیش (Garnish) و تنوع در بشقاب‌های غذا و پیش‌غذاها و سالادها بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است. پرسنل رستوران‌ها اعم از کمک‌آشپز و آشپز و سرآشپز باید برای یادگیری این موارد قطعاً اهمیت بیشتری قائل باشند و متد کاری خود را با به‌روزترین تکنیک‌های آماده‌سازی و تهیه سالاد پیش ببرند تا بتوانند پیشرفت شغلی خوبی داشته باشند.

لازم به یادآوری نیست که در کشورهای پیشرفته، هنر گارنیش یک تکنیک جذاب، نه‌فقط برای افزایش جذابیت بصری غذا برای مهمان که به‌عنوان یک آیتم تکمیل‌کننده طعم غذای اصلی، استفاده می‌شود.

شما با شرکت در این دوره تخصصی از لذت تمرکز هنرمندانه روی انواع سوپ‌ها و سالادها بهره‌مند خواهید شد و با راهنمایی‌های استادتان، می‌توانید با ظرایف تزئین پیش‌غذاها بیشتر آشنا شوید.

مبانی آموزشی تخصصی سالاد ، سوپ اردور و پیش‌غذاهای ملل

خبر خوب اینکه در دوره تخصصی کلاس سوپ و سالاد فقط با دستور پخت انواع سوپ و سالاد آشنا نخواهید شد، بلکه مبانی به‌مراتب اصولی و مهم‌تری برای آموزش در نظر گرفته شده است:

  • شناخت ادوات و تجهیزات کاربردی مربوط به دوره
  • شناخت متریال و مواد غذایی باکیفیت مربوط به دوره
  • نحوه طعم دار کردن و برش دادن موارد پروتئینی اعم از ، گوشت ، مرغ ، ماهی و میگو
  • آموزش انواع درسینگ سالاد
  • تاریخچه ، ملیت و نوع سرو سالادها
  • اصول گارنیش مدرن در سالادها و پیش‌غذاها
  • آموزش استاک گیری مربوط به سوپ‌ها

پیش‌غذاهای انتخاب‌شده برای کلاس سوپ و سالاد

در جدول زیر، بخشی از منوی آموزشی در این دوره تخصصی را معرفی می‌کنیم:

سالاد و مزه

سالاد و مزه

سوپ

سالاد سزار اسپشیال کریسپی

آوکادو با سس سیب

سوپ پیاز فرانسوی

سالاد سزار کاردینی اوریجینال

اردُور پاستا

پتاژ کدوحلوایی

سالاد گرین گاردن ( بی‌بی baby اسفناج )

اردُور سیب‌زمینی

سوپ کلاسیک فرانسوی

سالاد پانزانلّا

اردُور قارچ و سبزی

اسفناج

سالاد کینوا

قارچ شکم پر تنوری

سوپ چیلی کونکارنه

سالاد نیسواز

سیب‌زمینی شکم پر تنوری

سوپ مینسترونی

کوب سالاد

بروشتا

 

سالاد فَتوش

حمص

 

سالاد تبوله

متبل

 

سالاد کاردینال

بابا قنوج

 

سالاد کولسلو

قارچ گریل

 

کوکتل میگو

انواع وینگرِیت

 

آموزش قارچ کنسروی

آموزش بلانچینگ و انواع پخت سبزی

 

 

 

 
مبانی آموزشی تخصصی سالاد ، سوپ اردور و پیش غذاهای ملل

شناخت ادوات و تجهیزات کاربردی مربوط به دوره

شناخت متریال و مواد غذایی با کیفیت مربوط به دوره

نحوه طعم دار کردن و برش دادن موارد پروتئینی اعم از ، گوشت ، مرغ ، ماهی و میگو

آموزش انواع درسینگ سالاد

تاریخچه ، ملیت و نوع سرو سالادها

اصول گارنیش مدرن در سالادها و پیش غذاها

آموزش استاک گیری مربوط به سوپها

blank

سالادها ، مزه ها ، اردورها و پیش غذا ، شامل : 

سوپ ها :

blank

شما هم می‌توانید یکی از شرکت کنندگان این دوره باشید و از طریق لینک زیر برای ثبت اطلاعات و ثبت نام اقدام فرمایید .  

ویدئوهای نظر هنرجویان

نظرات

متوسط امتیازات

0
بدون امتیاز 0 رای
5,500,000 تومان
0 نقد و بررسی

جزئیات امتیازات

5 ستاره
0
4 ستاره
0
3 ستاره
0
2 ستاره
0
1 ستاره
0

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره آموزشی تخصصی سالاد سوپ اردور و پیش غذاهای ملل”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *